Scenarzyści autonomicznej jazdy. Zespół Active Safety

Scenarzyści autonomicznej jazdy. Zespół Active Safety

O tym, że Delphi stworzył pierwszy pojazd autonomiczny, który bez udziału kierowcy przemierzył Stany Zjednoczone, słyszało już wielu z Was. Nie wszyscy wiedzą jednak, że to właśnie zespół Krakowskiego Centrum Technicznego otrzymał rekordowo wysoki grant unijny na rozwijanie technologii, która rozpala wyobraźnię nie tylko kierowców.

33 miliony złotych (€7.7m). Dokładnie tyle wyniosą dotacje od polskiego rządu i z funduszy UE, jakie otrzymaliśmy na projekt KRADAS. W ramach grantu nasi inżynierowie mają opracować technologie jazdy autonomicznej przeznaczone do produkcji seryjnej. W praktyce chodzi o stworzenie oprogramowania aktywnego bezpieczeństwa, które pozwoli zapobiegać wypadkom – a jeśli to nie jest możliwe – minimalizować ich skutki.

Jak krakowski zespół ma zamiar tego dokonać? Na projekt składa się kilka elementów w tym opracowanie algorytmów, które będą w stanie interpretować dane otrzymane z otoczenia samochodu (informacje z czujników wizyjnych, radarów, lidarów, GPS i bezprzewodowej komunikacji pomiędzy samochodami i elementami infrastruktury drogowej).

W drugim etapie realizacji projektu powstanie model otoczenia samochodu, który będzie reprezentować sposób w jaki samochód postrzega i interpretuje otaczającą go rzeczywistość. Trzeci etap projektu przewiduje konstrukcję i implementację algorytmów związanych z poruszaniem się samochodu w trybie jazdy na wysokim poziomie automatyzacji.

Równolegle do wszystkich trzech etapów jest realizowany etap czwarty związany ze zbieraniem danych z rzeczywistych i wirtualnych jazd testowych na poziomie co najmniej 1 miliona kilometrów. Zebrane dane posłużą do weryfikacji i określenia poziomu niezawodności systemu.

Innymi słowy, nasi inżynierowie pracują nad systemem, który zastąpi w pełni mózg i zmysły kierowcy. Chcesz do nas dołączyć? Zobacz nasze otwarte rekrutacje!